Exekuce, obří nedoplatky, ztráta příspěvku

Exekuce, obří nedoplatky, ztráta příspěvku

0 Flares 0 Flares ×

Exekuce? 3 tipy jak se nepřipravit zbytečně o peníze

Znám politováníhodné vedlejší účinky stěhování, které vás mohou překvapit v případě, že podceníte následující tři záležitosti. Exekuce bývá následkem nevyřízených záležitostí.

1. Vyhazujte, vyhazujte, vyhazujte

Dopředu si ověřte, co vše se vám do nového bytu vejde. Podcenění dodatečných nákladů může výrazně zvýšit konečnou cenu za stěhování.

Když byla dcerka malá, zvolila jsem pronájem v rodinném domě se zahradou a obrovským prostorem za městem. Stěhovat se z malého bytu do velkého domu usnadnilo řešení rozmístění nábytku.

Ale co dělat, když se stěhujeme z většího do malého?

Inspiraci na 4 tipy jaký zvolit nábytek do malého bytu si můžete přečíst v tomto článku….. Jak nafouknout malý byt?

Existují vhodní pomocníci, kteří vám umožní promyslet si předem rozmístění nábytku v novém bytě a rozhodnout se, které kusy se nebudou s vámi stěhovat .

Konkrétní tipy pro vás na on-line programy pro tvorbu půdorysů a navrhování designu interiéru uvádím zde…. Udělejte se sebe architekta

U stěhovací společnosti, kterou jste si vybrali se ptejte. Co vše je zahrnuto do základní ceny? Jaký je odhad dodatečných nákladů?

Vše si nechte potvrdit písemně.

Exekuce, obří nedoplatky, ztráta příspěvku

Exekuce, obří nedoplatky, ztráta příspěvku

2. Nevyřízené záležitosti

Přestěhujete se a po čase na vás přijde několikatisícový platební rozkaz, nebo už exekuce, přestože vše řádně platíte.

Nezapomeňte odhlásit nebo převést elektřinu a plyn, vyhnete se nemilému překvapení v podobě obřích nedoplatků.

Když jsem se přestěhovala, domluvila jsem se s majitelem bytu na přepsání elektroměru a plynoměru v novém bytě na mou osobu.

Je to výhodné pro mě, i pro majitele bytu.

Podrobné informace jsem si zaznamenala do předávacího protokolu.

Jak postupovat v případě, že chcete přepisy realizovat a přesný postup pro samoodečet elektroměru a plynoměru najdete zde…Svítíme, vaříme. Jak na přepis?

Jak si udělat odečty ostatních médií, a které z nich je nejčastěji opomíjené se dočtete v článku…V teple domova, jak na odečty.

Každý z nás využíváme veřejné služby, jsme zaměstnaní, nebo podnikáme, děti navštěvují školy, školky, disponujeme osobními financemi, využíváme lékařskou péči, jsme pojištění a podobně.

Jak postupovat, aby vás včas dostihly veškeré zásilky se můžete dočíst v článku…Jede, jede poštovní panáček. Nedopatřením zásilku nevyzvednete a exekuce je rázem na cestě.

Pokud zanecháváte prázdný byt, nezapomeňte u sousedů nechat na sebe kontakt pro případ nějaké havárie v domě, nebo jiných nečekaných událostí.

Zbytečné náklady pro vás mohou být také například zapomenuté věci v čistírně oděvů a různých půjčovnách.

3.  Příspěvek na bydlení a stěhování

Nevyřízené záležitosti

Nevyřízené záležitosti

Pokud jste v situaci, že pobíráte příspěvek na bydlení, můžete se dostat do dvou různých situací.

  • Pobíráte příspěvek na bydlení ve starém bytě a stěhujete se do nového
  • Ve starém bytě jste příspěvek na bydlení neměli, ale v novém bytě budete mít vyšší náklady a tak o něj chcete požádat

Příspěvek na bydlení po stěhování do nového bytu

Nejprve tedy jak to je. Máte příspěvek na bydlení v původním bytě.

Stěhujete se do nového a i v novém bytě splňujete podmínky na přiznání dávky. Příspěvek na bydlení vám zůstává.

Příspěvek po přestěhování je vyplácen na základě nákladů na bydlení v předchozím čtvrtletí.

Tedy na základě nákladů ze starého bytu.

Vaše skutečné náklady v novém bytě se do výše sociální dávky projeví až v dalším čtvrtletí. (pokud se tedy například přestěhujete v dubnu, výše nájmu, který platíte v novém bytě, se zohlední až od července).

Změnu – tedy přestěhování – je nutné nahlásit na příslušný Úřad práce do 8 dnů, podobně i jako všechny ostatní změny

Příspěvek na bydlení při stěhování členů rodiny

Na příspěvek na bydlení a jeho výši může mít vliv i stěhování jednotlivých členů rodiny. Pokud se z bytu, kde máte nárok na příspěvek na bydlení, někdo odstěhuje, nebo se naopak přistěhuje. Tím se zvýší (nebo sníží) počet osob, které mají v bytě trvalý pobyt.

Je totiž zohledňován i počet osob, které mají v daném bytě trvalý pobyt vedený. Pokud se někdo odstěhuje nebo naopak přistěhuje a změní si trvalý pobyt, pak je nutné tuto změnu také hlásit na Úřad práce.

Líbí se vám tento článek? Ohodnoďte hvězdami a podělte se s přáteli, sdílejte na sociálních sítích.

ANKETA

Zúčastněte se 5 minutové ankety

Kterou starost se stěhováním považujete za nejobtížnější?

Můžete vybrat i více možností současně.

Kam nahlásit změnu adresy bydliště?

Checklist

Klikni na ozubené kolečko a stáhni si checklist zdarma a bez registrace!

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 0 Flares ×

2 Comments

Odpovědět

* Denotes Required Field

CommentLuv badge