Pošta

Jede, jede poštovní panáček…

0 Flares 0 Flares ×

4 Tipy aby nás včas dostihly poštovní zásilky

Přestěhovali jste se do nového bydliště a nestačili jste o tom informovat všechny přátele a úřady.

Každý z nás využíváme veřejné služby, jsme zaměstnaní, nebo podnikáme, děti navštěvují školy, školky, disponujeme osobními financemi, využíváme lékařskou péči, jsme pojištění, chodí nám poštovní zásilky a podobně.

Nebudu vám zde sepisovat seznam, kam je nutné změnu bydliště nahlásit, seznam každého z nás bude individuální.

Zaměřím se především na to jak to udělat, abychom si ušetřili čas, peníze a nervy.

Poštovní služby - dosílka

Poštovní služby – dosílka

1. Tip

Jakmile znáte datum stěhování zabezpečte si změnu místa dodání „Dosílku“ pro všechny poštovní zásilky.

Osobně navštívíte kteroukoliv poštu, kde vyplníte tiskopis „Žádost o změnu dodání“, nebo zmocníte osobu, která za vás změnu vyřídí.

Při podání žádosti je ověřován váš občanský průkaz.

  • služba je zpoplatněna 182,- Kč/měsíc a cena je splatná při podání žádosti, jednorázově lze požádat max. na dobu 6-ti měsíců, také počítejte s tím, že každá osoba domácnosti, která dosáhla 18-ti let věku musí mít zajištěnou vlastní dosílku
  • pečlivě si uschovejte jeden originál potvrzeného tiskopisu i dokladem o úhradě

Při odvolání služby změny místa dodání poštovní zásilky, za kterou je služba zaplacena, pošta vrací cenu služby pouze za celé měsíce, ve kterých již nebude dosílka realizována.

Službu nelze poskytnout u zásilek, u kterých odesílatel uvedl poznámku „Nedosílat“

2. Tip

Prodloužení uložení zásilek

Prodloužení uložení zásilek

Další varianta je, že můžete požádat u všech druhů zásilek, u kterých to je možné, o prodloužení odběrní lhůty až na 1 měsíc ode dne kdy byla zásilka k vyzvednutí připravena.

Žádost o dosílku zásilek může být podána opakovaně.

  • služba je poskytována zdarma, ale nevyhnete se pravidelné návštěvě pošty, abyste si zásilky vyzvedli, nicméně získáte měsíc času na informování všech úřadů o změně bydliště
  • službu je možné sjednat telefonicky, prostřednictvím „on-line“ Žádosti o prodloužení úložní doby pro vyzvednutí došlých zásilek“, na webových stránkách ČP, osobně, nebo zmocníte osobu, která za vás změnu vyřídí

Službu nelze poskytnout u zásilek, u kterých odesílatel uvedl poznámku „Nedosílat“, u kterých odesílatel požádal o službu „Uložit jen 3 nebo 10 dní“, případně uvedl poznámku „Neukládat“ nebo „Neprodlužovat odběrní lhůtu“ a u poštovních poukázek.

3. Tip

  • v případě, že své poštovní zásilky nemůžete vyzvedávat na příslušné ukládací poště, můžete požádat o ukládání zásilek na jiné pro vás dostupnější poště, například na poštu nejbližší vašemu pracovišti.
  • osobně na kterékoliv poště prostřednictvím tiskopisu Žádost – opatření adresáta, nebo vámi zmocněná osoba může požádat o změnu na kterékoliv poště prostřednictvím tiskopisu Žádost – opatření adresáta

Službu nelze poskytnout u zásilek, u kterých odesílatel uvedl poznámku „Neukládat“

Upozornění:  doručovatel zanechá na vaší původní adrese výzvu se všemi údaji zvolené ukládací pošty, tento krok lze realizovat, pokud budete domluveni o  informování o výzvě majitelem bytu nebo novými nájemníky

Poštovní zásilky on-line

Poštovní zásilky on-line

4.Tip

Dopis on-line vám, ušetří spoustu času, když budete nahlašovat změnu adresy, případně žádat o přestěhování služeb na novou adresu

  • informujte úřady dopisem online, dopis nemusíte tisknout, obejdete se i bez obálky, známky, nemusíte nic nosit na poštu nebo do schránky, stačí pár kliky uložit ve formátu PDF a služba Dopis Online zajistí vytištění, vložení do obálky a odeslání adresátovi
  • můžete tak odesílat nejen obyčejné psaní, ale i doporučené zásilky, dokument podepíšete elektronickým podpisem
  • stačí si doinstalovat certifikáty nadřízené certifikační autority do svého počítače, jde o naprosto standardní postup, jímž byste museli projít na všech podobně zabezpečených stránkách
  • k registraci potřebujete číslo SIPO nebo IČO a bude vám zaslána doporučená zásilka do vlastních rukou, ve které obdržíte Vaše přístupové jméno a heslo pro první přihlášení do systému Hybridní pošty

Dopis on-line vám ušetří čas i v případě, že budete chtít přestěhovat služby na novou adresu, připravíte si v písemné formě následující údaje a doklady:

  • číslo smlouvy /variabilní symbol
  • přesnou adresu, tedy název ulice, číslo popisné i orientační, obec, část obce , PSČ a číslo bytu
  • předběžné datum stěhování a předběžné datum stěhování služeb
  • aktuální telefonický a e-mailový kontakt na vás
  • kopii kupní nebo nájemní smlouvy, případně kopii výpisu z Katastru nemovitostí (ne starší 3 měsíců)

Pokud jste se rozhodli zajistit si dosílku, může vás čekat ještě jedna věc, v momentě, kdy starší dcera dosáhla 18-ti let, bylo nutné zajistit samostatnou dosílku na její vlastní jméno.

Počítejte s tím a raději si prověřte, zda dosílka zahrnuje všechny členy vaší rodiny.

Také si průběžně prověřujte telefonicky, zda vám nebyla doručena zásilka s označením nedosílat, nebo neukládat, budete mít čas případně zásilku dohledat, aby vás nečekalo nepříjemné překvapení.

Líbí se vám tento článek? Ohodnoďte hvězdami a podělte se s přáteli, sdílejte na sociálních sítích.

Kam nahlásit změnu adresy bydliště?

Checklist

Klikni na ozubené kolečko a stáhni si checklist zdarma a bez registrace!

ANKETA

Zúčastněte se 5 minutové ankety

Kterou starost se stěhováním považujete za nejobtížnější?

Můžete vybrat i více možností současně.

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 0 Flares ×

Odpovědět

* Denotes Required Field

CommentLuv badge